sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Siitä tulee vielä runopoika, laittaa joku päivä kaikki viulut soimaan.

Oon taas osastolla. Reilun kuukauden mä kotona olinki..
Nyt on tasan kaks viikkoa siitä ku mä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä viiltelin yhden kaverin kotona, jonka luona olin mun tädin kanssa yökylässä.
Ahdistus vaan kävi liian suureksi ja mä sorruin.
Sitten ku mun täti huomas mitä oli tapahtunu, se soitti äiteelle, joka tuli mun isäpuolen kanssa, ja lähettiin seinäjoelle päivystykseen.
Siellä mun haavat tikattiin, ja jäin sinne päivystykseen yöksi, että aamulla tulisi psykiatri arvioimaan että menenkö osastolle.  Äitee ja isäpuoli lähti kotiin.
Sunnuntaina kahen aikaan menin ambulanssilla psykiatrian akuuttipolille, jossa lääkäri määräs mut vastentahtoiseen tarkkailuun nuoriso-osastolle.
Tarkkailu kesti sen kolme kokonaista päivää, ja mulle tiistaina omahoitaja sanoi että lääkäri on sanonu että päätös tarkkailun jälkeen vapauttava, mut että ne suosittelee kriisijaksoa, että tarkistetaan lääkitystä yms.
No, mulla sitten ahdistus sillon tiistai-iltana kävi ylivoimaiseksi, ja jouduin lepareihin, koska olin tosi itsetuhoinen.
Seuraavana  päivänä mä jäin kiinni saksien ja kuorimaveitsen piilottamisesta, ja yritin  melkein hirttäytyä sälekaihtimien naruun.
Joten mut määrättiinkin torstaina pakkohoitoon.
Mulla oli tän viikon keskiviikkona hosu, (hoitosuunnitelmaneuvottelu) jossa päätettiin että oon nyt hoitojaksolla osastolla, määrittelemättömän ajan, ja kahen viikon päästä on uus hosu, jossa katotaan taas miten jatketaan.

Nyt oon kotilomalla, to-ma, ja mulle on joka ilta perjantaista asti soitettu osastolta, mun vointia, ja että miten menee.

Kotona arki on vauvantuoksuista ja ihanaa, mun pikkuveli syntyi 10.1.2016, 3250g ja 50cm.
Täälä on ylpeä isosisko<3 :).

"Hänellä on sielukas katse, isoäiti tiesi.
. Lapsella on sydän paikallaan, lämmittää kuin tuvan liesi.
 Tuo poika on herkkä niin, jos loukkaantuu niin itkee itsensä tainnoksiin.
Voi kumpa ei joutuisi vaikeuksiin.
Siitä tulee vielä runopoika, laittaa joku päivä kaikki viulut soimaan.
Ei tule ehkä kunnon miestä oivaa, yhteiskunnan ratasta vaan kapinoiva,
Siitä tulee vielä runopoika, laittaa joku päivä kaikki viulut soimaan.
Ei tule ehkä kunnon miestä oivaa, tehokasta toimijaa, vaan unelmoiva."



2 kommenttia:

  1. Muista et mä oon tääl aina, sua varten♡ t. yks punapääää

    VastaaPoista